söndag 21 februari 2016

Neil Gaimans Neverwhere som radioteater

På måndag sänds och streamas första delen av Neil Gaimans Neverwhere som radioteater på BBC Radio 4 och det allra bästa är att det betyder att även vi i Sverige kan lyssna :D

Neverwhere utspelar sig under London, i ett andra London som består av en labyrint av kloaker och övergivna tågstationer, bebodd av monster och änglar, mördare och riddare i skinande rustningar. En stad för de som hamnat utanför. En vänlig gest mot en främling kastar in huvudpersonen Richard Mayhew i denna undre, mörka värld och ett spännande äventyr tar sin början.

Neverwhere har inte översatts till svenska så om man tycker att det är lättare att lyssna än att läsa på engelska tycker jag absolut att man ska ta sin chans och ta del av denna fantastiska historia. Det är dessutom riktigt bra skådisar med i rollistan. T.ex. James McAvoy (X-men), Natalie Dormer (Game of Thrones), Benedict Cumberbatch (Sherlock) och Sir Christopher Lee.

Det första av sex avsnitt sänds imorgon 18:00 lokal tid (Alltså 19:00 i Sverige).
Läs mer här.


3 kommentarer:

  1. Vilken imponerande rollistan!

    SvaraRadera
  2. Intressant. Tack för tipset.

    SvaraRadera
  3. Förlåt jag vill bara påpeka att Neverwhere finns översatt till svenska, men det kanske inte finns att köpa. Jag lånade från biblioteketet när jag läste den i januari, se mitt inlägg här

    http://mittbokintresse.blogspot.se/2016/01/neverwhere-av-neil-gaiman.html

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...