onsdag 6 februari 2013

Bookhaul #2

Nu äntligen lägger jag upp min book depository-bookhaul som jag lovat i ett par veckor. :)


Böckerna jag pratar om i filmen:
The Princess Bride - William Goldman
Poison Study - Maria V. Snyder
The Monstrumologist - Rick Yancey
The Farm - Emily McKay
Dealing with Dragons - Patricia C. Wrede
The Name of the Wind - Patrick Rothfuss
The Night Circus - Erin Morgenstern
The Raven Boys - Maggie Stiefvater
Welcome to Rosie Hopkin's Sweet Shop of Dreams - Jenny Colgan
Falling Kingdoms - Morgan Rhodes
The Scorch Trials - James Dashner
The Death Cure - James Dashner


8 kommentarer:

  1. Jättebra bookhaul! Fick massor av tips som jag inte har sett förut och det är ju alltid kul. :D
    The Princess Bride finns även som film även om den är ganska gammal den också, har den hemma och fast att den har några år på sig är den riktigt bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack <3
      Jag har tänkt se den filmen sen när jag läst boken ^^
      /Cilla

      Radera
  2. Många fina böcker! Jag har läst dealing with dragons och den är söt har även läst fortsättningen som jag också gillade så ska snart ge mig på tredje!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Hur många Dealing with dragons finns det, vet du det? :)
      /Cilla

      Radera
  3. Riktigt mysig video =) och så många spännande böcker ^^
    och ja riktigt fint omslag på The Monstrumologist =)

    Hmm hade inte gjort något inlägg om Poison Study's omslag än. Men ska faktiskt göra det snart (har de inplanerat) så du kanske kan läsa mina tankar? ^_^.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Men du då måste jag ha blandat ihop dig med någon annan, vet att jag sett ett välgjort inlägg med study-omslagen någonstans iallafall :)

      Radera
  4. Haha, höll allvarligt på att skita på mig under "tillfälliga avbrottet"! Hade lite för hög volym på så ljudet blev jättehögt under bruset så hoppade högt i soffan! ^^

    Jättefin video och härligt med så många nya böcker. Jar blivit lite sugen på the maze runner då många pratar gott om den. Men känner att engelskan kan ta emot. Vet att jag satt mycket vid google translate med divergent och alla "dystopiska" ord osv och känns som att det kan bli lite samma sak med maze runner.

    SvaraRadera
  5. Som alltid en fin video :) Får som vanligt en massa bra tips på böcker. Hoppas du kommer gilla The night circus lika mycket som jag gillad den :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...