tisdag 12 februari 2013

Två nya barnböcker från Neil Gaiman!

Vi älskar som ni vet Neil Gaiman. Främst hans ungdomsböcker faktiskt, men visste ni att han även gör helt fantastiska barnböcker? The Dangerous Alphabet och Instructions är två favoriter!

Den första, som kom ut i Januari är Chu's Day som handlar om en nysande liten panda med namnet Chu.
 
Det är illustratören Adam Rex som illustrerat den här fina boken. Precis den typen av bilder jag gillar, färglatt och massor med smådetaljer. Bilder man kan titta länge på!

Den andra, som kommer ut först i September heter Fortunately, the Milk, illustrerad av Scottie Young. Idag presenterade Neil Gaiman omslaget på sin blogg.
Även denna ser helt fantastisk ut! Jag längtar ihjäl mig!!!

Ps. I juni kommer Neil även ut med en ny bok för vuxna. Läs mer här!

3 kommentarer:

  1. Härmed efterlyser jag en "Nu visar vi upp fina Gaimanböcker"-video! :D De verkar så mysiga och fina men jag har aldrig stött på någon ute i butik (förrutom The Dangerous Alphabet som jag naturligtvis köpte).

    SvaraRadera
  2. Men gud vilka fina bilder! Otroligt söt liten panda! :D

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...