fredag 18 maj 2012

Pottermore


Det är väl knappast någon som har missat Pottermore? Eller?
På Pottermore är du med och upplever den magiska världen runt Harry Potter. I den första delen som ligger ute nu får du ditt namn, du får handla på Diagonalley med Hagrid (en egen wand!!) och sen blir du indelad i något av elevhemmen. På sidorna kan du ibland samla Chocolate Frog Cards eller galloner och låsa upp nyskrivet material från JK Rowling, t.ex får vi veta hur aunt Petunia och uncle Vernon träffades. Vidare får vi lära oss tillverka trolldrycker och kan duellera med andra elever.
Jag är förtjust! "Dessvärre" läste jag nyss om Harry Potter and the Philosopher's Stone. Men så fort de låser upp nästa del ska jag läsa Harry Potter and the Chamber of Secrets parallellt med att jag upplever Pottermore. Det kommer bli fantastiskt! Tack tack tack J.K Rowling för alla godbitar du bjuder på!

Jag blev jättejättejätteglad när sorteringshatten gjorde mig till Ravenclaw-elev! Mitt favorit elevhem! Är man pluggis så är man ;) Jag ska göra mitt bästa för att Ravenclaw ska vinna elevhemstävlingen!

Jag heter MagicDawn29509, lägg gärna till mig som vän. Gottfrid heter HowlDust26036
Kram
Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...