söndag 12 augusti 2012

City of Bones av Cassandra Clare

Titel: City of Bones
Originaltitel: City of Bones
Författare: Cassandra Clare
Originalspråk: Engelska
Utgivningsår: 2007
Bokserie: Mortal Instruments #1
Genre:  YA, Fantasy
Handling: 15-åriga Clary är en helt vanlig New York-tjej, som bråkar med sin mamma ibland och hänger med sina kompisar. Men en kväll förändras allt när hon råkar bli vittne till ett mord - tre shadowhunters (demonjägare) som har ihjäl en demon. Men varför kan hon se dom när ingen annan kan? Och har den något med hennes mammas plötsliga försvinnande att göra?
City of Bones är första boken i serien Mortal Instruments.

Jag gillade den här boken. Jag hade skyhöga förväntningar och boken nådde nästan hela vägen i mål. Jag har svårt för att sätta fingret på varför jag inte vill ge boken en femma i betyg. Jag blev inte trollbunden helt enkelt. Och jag har svårt för att identifiera mig med en femtonåring. Men det var spännande och jag gillade den verkligen. Ser fram emot att läsa de andra delarna av serien senare!
Jag ger City of Bones betyget 4/5!
/Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...