måndag 20 maj 2013

Beautiful Creatures av Kami Garcia & Margaret Stohl

Titel: Beautiful Creatures - Mörka drömmar, livsfarlig kärlek
Originaltitel: Beautiful Creatures
Bokserie: Caster Chronicles #1
Författare: Kami Garcia & Margaret Stohl
Förlag: Semic
Originalspråk: Engelska
Utgivningsår: 2013
Genre: Fantasy, Paranormal Romance, Kärlek
Handling:
"En förbannelse, ett val, två öden? När sextonårige Ethan möter den nya mystiska tjejen Lena, inflyttad till det lilla sydstatssamhället Gatlin, slår det gnistor. Hennes gröna ögon, mörka hår och gåtfulla personlighet fascinerar Ethan. De dras obevekligt till varandra, men deras kärlek är farlig och hotar att avslöja mörka hemligheter ur det förflutna.

När Lena fyller sexton år kommer hon att förändras. En okänd värld av magi väntar på att slå klorna i henne. Hennes krafter håller på att vakna, och hennes kärlek till Ethan kan inte få fortsätta? Men Ethan är beredd att göra vad som helst för att inte förlora Lena. Han tänker inte ge upp.
"
från adlibris.

Omdöme:
Jag var lite skeptisk till en början då jag tyckte Ethan var lite väl mycket svärmorsdröm, och jag har ännu inte riktigt accepterat att han är så rakt igenom snäll och "ren", det känns tyvärr inte helt äkta.
Men jag älskar handlingen, Lena, hennes krafter och alla smaskiga intriger i Gatlin. Boken är över 500 sidor lång men det känns inte så, den tog slut alldeles för snabbt och jag längtar efter att läsa fortsättningen!
Jag läste den svenska översättningen, och tyckte att den var helt okej (vanligtvis brukar jag störa mig rätt mycket på kassa översättningar, så jag blev väldigt glad över att den här var bra gjord!).
Jag ger Beautiful Creatures betyget 4/5!

Tack till Semic för recensionsexemplaret!

Omslaget:
Omslaget är helt okej, kul att dom behållit originalomslaget.

Recensioner av andra bloggare:
Bokraden
Bokhyllan
Boksmurfen
Fridas bokhylla
Tessans Bokblogg



Fler böcker i serien:
1. Beautiful Creatures
2. Beautiful Darkness
2.5 Dream Dark
3. Beautiful Chaos
4. Beautiful Redemption



3 kommentarer:

  1. Jag tyckte också väldigt mycket om den! :)

    SvaraRadera
  2. Jag älskar hela Beautiful Creatures serien! Jag tycker faktiskt att uppföljaren är till och med bättre än den första! :)

    SvaraRadera
  3. Jag gillade den också förvånansvärt mycket ^^

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...