torsdag 13 september 2012

Bokhaul - Englandsresan!

För ett par veckor sen var jag och hälsade på min syster i Nottingham, England. Jag som vanligtvis är ganska snål (förutom när det kommer till böcker möjligtvis..) öppnade plånboken ordentligt. Det räckte inte med den tomma resväskan jag hade med mig, jag var tvungen att låna en till av min syster när jag skulle åka hem. Oops!
Jag skulle ljuga om inte mycket av det jag köpte var just böcker. Det är så sjuukt billigt där borta om man jämför med här! Här är bokhögen jag fick med mig hem!

Mitt absolut största fynd under resan var Sookie Stackhouse-boxen! Alla 10 böckerna för £19.99. Ungefär 200:- alltså. Sjuuuuukt nöjd!
Fast just den här köpte jag inte i England, den beställde jag precis innan jag åkte.
We make Dolls! av Jenny Doh. Innehåller mönster från några av nätets mest kreativa tjejer!
Jag hittade boken när min favoritbloggare Katie på Skunkboy Creatures (som bidragit med ett mönster i boken!) skrev om den för ett tag sen.


Bland annat kan man göra den här fina björnen. Jag återkommer om den här boken när jag testat åtminstone ett mönster. :)
UnderbaraClaras bok skrev jag om igår :) Även denna fick jag hem nyligen på posten, den är alltså inte köpt i England ;)

Nuså, nu är vi inne på England-böckerna. Jag hittade den här fina barnboken skriven och illustrerad av mr Tolkien himself! Present till min LOTR-tokiga pojkvän :)
Såhär ser den ut på insidan. Ena sidan är modernt datorskriven, och andra sidan är handskriven med illustrationer! *dör lite*
Northern Lights av Guldkompassen-författaren Philip Pullman.
The Curious incident of the dog in the night-time av Mark Haddon
Meet me at the Cupcake Cafe av Jenny Colgan.
Den sistnämnda är min första chicklit-bok! Tjoho! Jag ska ge genren en chans!
Ytterligare två presenter till Gottfrid:
Mud, sweat and tears - the Autobiography of Bear Grylls
The long Earth av Stephen Baxter och sir Terry Pratchett
Dessa är knappast nya för nån? Jag har redan böckerna i en samling på svenska. Men är så sugen på att läsa dem på originalspråket. Och just dessa är såå snygga. 3 för £7. Alltså typ 20-25kr/styck. Helt okej pris ;)

/Cecilia

2 kommentarer:

  1. Åh vad mycket fina böcker!

    Har just nu en tävling på min blogg. Verkar inte vara så många som sett den, så sprid gärna vidare!

    SvaraRadera
  2. Ojoj cilla jag är så avis på dig, längtar till min londonresa i november, då jäkla ska väskan sprängas med både böcker och annat skojsigt!:)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...