onsdag 12 september 2012

UnderbaraClara: Vintagepimp och hemmafix av Clara Lidström

Titel: UnderbaraClara: Vintagepimp och hemmafix
Författare: Clara Lidström
Originalspråk: Svenska
Utgivningsår: 2012
Genre: Facklitteratur - Inredning, Gör det själv, Pyssel
Beskrivning: "Förvandla ditt hus till ett hem!

Hur gör jag för att fynda på loppis, och hur sjutton ska jag tänka för att få det mysigare hemma? Finns det något enkelt sätt att ta bort lukt från gamla secondhandplagg och vad ska jag hitta på för pysselprojekt när det kliar i fingrarna?"


Bild lånad från underbaraclaras.com
Jag älskar den här boken. Jag fick (äntligen) hem den igår och läste den från pärm till pärm. Jag är ett stort fan av Clara Lidström och hennes blogg underbaraclaras.com. Jag gillar hennes fotografier, hennes pyssel, hennes åsikter och inredningssmak.
I boken uppskattar jag loppis-tipsen och även köpa hus-tipsen. :D Efter att ha lyssnat på hennes radioprat för nått år sedan insåg jag att vi har mycket gemensamt, även på det inre planet. Och sedan dess besöker jag hennes blogg dagligen.
Hon är en superbra bloggkompis, hon peppar, hon inspirerar, hon har framförallt visat mig att det är helt okej att vara den man är. Vilken befrielse! Och hennes bok är underbar.
/Cecilia

3 kommentarer:

  1. MEN vilken fantastiskt fin recension. Jag blir så himla glad. Tack snälla

    SvaraRadera
  2. Peppande att höra! Har velat ha den så länge, men får nog göra något åt det snart. :-)

    SvaraRadera
  3. vilekn mysig bok, den vart jag sugen på kika i, få lite inspiratioon!:)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...