onsdag 3 april 2013

Berättelser från Engelsfors av Mats Strandberg, Sara Bergmark Elfgren, Lina Neidestam, Kim W Andersson & Karl Johnsson

Titel: Berättelser från Engelsfors
Bokserie: Engelsfors #2,5
Författare: Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren
Illustratörer: Lina Neidestam, Kim W Andersson & Karl Johnsson
Förlag: Rabén & Sjögren
Originalspråk: Svenska
Utgivningsår: 2013
Genre: Graphic Novel, Fantasy, YA
Handling:
"I den fiktiva staden Engelsfors utkämpar De utvalda, en grupp gymnasieelever med magiska krafter, en strid för att stoppa världens undergång - och för att klara sig genom tonåren.
"..."

Hemligheter från det förflutna avslöjas, och även ledtrådar om vad som komma skall. Vi får se gamla berättelser ur nya perspektiv, och får ta del av hittills okända historier. Vi får träffa De utvalda innan händelserna i Cirkeln, och efter händelserna i Eld. Och vi får möta den gäckande Mona Månstråle i egen hög person." från adlibris.

Omdöme:
Hej besvikelse. :(
Nej alltså inte så.. Jag tycker att den här serieboken är jättefint tecknad och historierna är fina. Men jag gillade inte riktigt hur det är uppbyggt.. Det känns som man får en liten smakbit här och där istället för en sammanhängande historia som jag hade förväntat mig (Ja trots titeln hade jag förväntat mig en historia).
Det är roligt att få komma vissa karaktärer (t.ex Olivia) lite mer inpå skinnet och spännande med en liten försmak av den kommande boken. Men helheten känns ungefär som att bli bjuden på middag och bara bli serverad halvgoda förrätter. Det är okej men inte mer än så..
Jag ger Berättelser från Engelsfors betyget 2,5/5.

Omslaget:
Omslaget är supersnyggt! Älskar att dom håller fast vid samma stil som böckerna.

Recensioner av andra bloggare:
Fridas Bokhylla


Fler böcker i serien:
1. Cirkeln
2. Eld
2.5 Berättelser från Engelsfors
3. Nyckeln (kommande)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...