onsdag 6 juni 2012

Gloomcookie-sågning och bokklubbsträff

Jag hade en mysig dag igår. Sov först bort ungefär halva dagen, följde upp det med en långsam frukost och sen trampade jag iväg till bibblan för att lämna igen Ringaren i Notre-Dame.
Jag gillar bibliotek. Men jag gillar ännu mer att köpa och äga böcker, trots studentekonomi. Så jag är tyvärr inte där lika ofta som jag kanske borde vara.
Det svåraste måste vara att gå in på bibblan och inte låna något. Så jag fick med mig en seriebok hem. Gloomcookie #1. Jag har småkikat på den här i flera år. Men aldrig tagit mig för att läsa den. Och de senaste gångerna jag har varit på bibblan har ettan inte funnits inne.
Men tyvärr är jag besviken. Jag har läst det första kapitlet och påbörjat kapitel 2. Men kommer nog inte läsa mer. Det är helt enkelt inte värt tiden. Teckningarna är inte fina, dialogen flyter inte på. Ugh.
Min enda förklaring till att den ändå fått 3.86 på Goodreads är att de som gillar stilen blir helt förblindade. Eller så har folk helt enkelt dålig smak ;)


Anyhow. På kvällen var det dags för bokklubbsträff. Fast jag varit med hela tiden så har jag inte lyckats gå på någon träff förrn igår. Det har hela tiden varit något som kommit i vägen (*host* skolan *host*).
Vi hade supertrevligt igår, vi åt upp resterna av tårtan från i Lördags och diskuterade boken Gargoylen.
Jag fick i uppdrag att välja en ny bok till nästa gång och efter lite grunnande blev det "Jag väntar under mossan" av Amanda Hellberg. Den verkar rysligt spännande. Och passande att läsa nu när det är sommar! Och jag har faktiskt varit såpass duktig att jag kollat upp om den finns på bibblan, men den är under uppköp eller med kötid på biblioteken här i Umeå. Så jag får göra ett undantag och bryta mot mitt köpstopp. (Stackars mig!)

/Cecilia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...