tisdag 11 februari 2014

Dålig karma - David Safier

Titel: Dålig karma
Originaltitel: Mieses karma
Författare: David Safier
Förlag: Bazar förlag
Originalspråk: Tyska
Utgivningsår: 2013
Genre: Humor, Nutid
Handling och Omdöme:
Boken handlar om en framgångsrik programledare som råkar gå och dö på en väldigt händelserik dag. När hon vaknar upp är hon återfödd som en myra.
Så snabbt kan man sammanfatta handlingen i den här boken.
Jag blev lite besviken faktiskt. Jag hade förväntat mig att skratta rakt ut och bli sådär härligt glad i hjärtat. Men det uteblir. Som mest ler jag lite och tycker att det är en ganska lättsam bok.
Det känns som att Safier hade kunnat gå in lite mer på den filosofiska biten av historien men istället blir det mest löjligt tyvärr. Jag kan även irritera mig på småsaker som när hon äntligen blir människa igen, att hon inte "tar tag" i sitt nya liv lite bättre. Att hon inte automatiskt får tillbaka sina gamla vanor.
Nåja, det var en underhållande bok och jag kan tänka mig att andra kan uppskatta den mer än vad jag gjorde. Jag rekommenderar den till dom som vill läsa något lättsmält och uppiggande. Jag rekommenderar den inte till religionsintresserade ;)
Mitt betyg på Dålig karma blir 3/5!

Tack till Bazar förlag för recensionsexemplaret!

Goodreads snittbetyg: 3.55


Omslaget:
Omslaget är roligt och fint. Jag gillar färgerna och tycker att omslaget visar vilken typ av bok det är. Min favorit av de olika omslagen.

Andra omslag:

1. Det tyska originalet. Förlåt men det här omslaget är bara så fult och tråkigt. Jag hade aldrig intresserat mig för den här boken om den hade haft detta omslag!
2. Portugisisk utgåva. Rätt snygg, jag gillar retrostilen och att det är lite olika djur med.

Andra böcker av författaren:


Köp den här: Adlibris Bokus Cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...