fredag 14 februari 2014

Författare jag är nyfiken på

Jag är relativt ointresserad av inlägg som "Top 5 Wednesday" och även Bokbloggsjerkan. Jag har varit in och nosat på det men det känns inte helt bra att "bli tillsagd" vad man ska skriva om på en speciell dag och det är lite halvtrist när många bloggare/booktubers tar upp exakt samma ämne.
MEN det betyder inte att vissa frågor/ämnen är roliga och därför tänkte jag sno veckans Top 5 wednesday-ämne och diskutera olästa författare.


Rainbow Rowell

Ingen har väl missat hypen runt Eleanor & Park? Och nu när den kommer ut på svenska i mars (Berghs förlag) kommer förmodligen många svenska ungdomar att upptäcka den också.
Sen verkar många väldigt förjusta i Rainbows Fangirl och Attachments. Hon kommer ut med en ny bok den 8 juli: Landline. Jag känner mig vääldigt nyfiken på att läsa något av henne! Sen att hon har ett sjukt snyggt förnamn gör ju inte saken sämre. Härmed startar kampanjen: Om-vi-får-en-dotter-kan-vi-väl-ge-henne-namnet-Rainbow-snälla-snälla-Gottfrid... Ehm..





Marissa Meyer

Hennes Lunar Chronicles-serie (Cinder, Scarlet och Cress) har hyllats av ungefär varje person som läst dom. Jag tycker att dom verkar sjukt bra och kombinationen Fairytale-retelling + Science Fiction känns oslagbar! Detta är en sån där serie som jag egentligen inte vet varför jag inte har läst :/




Julie Kagawa

Med två hyllade bokserier i bagaget borde jag har läst åtminstone en liten textrad av Julie, men nej. Inte ett dugg. Både Iron Fey-serien och Blood of Eden-serien verkar sjukt bra!



Det finns helt enkelt för mycket potentiellt bra böcker och för lite tid! :)
Vilka författare är du sugen på att läsa?

3 kommentarer:

  1. Riktigt bra författare allihop! Jag har läst Eleanor & Park (på svenska, recex som jag fick från förlaget) och älskade den verkligen. Hoppas på att jag ska få Fangirl i födelsedagspresent!

    SvaraRadera
  2. Är också otroligt nyfiken på att läsa Julie Kagawa

    SvaraRadera
  3. Alla tre är författare jag vill läsa. Iofs har jag läst de två första böckerna i Iron Fey serien, men är väldigt nyfiken på Blood of Eden serien.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...